Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
Internetového obchodu www.socialawardslovakia.sk
I.Úvodné ustanovenia a Vymedzenie pojmov
1.1.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia
právne vzťahy medzi spoločnosťou
Obchodné meno: FAKT MEDIA, s. r. o.
Karpatské námestie 10/A, Bratislava, 831 06, Slovenská republika
Spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel:
Sro, Vložka číslo: 136697/B
IČO: 52215342
DIČ: 2120998462
IČ DPH: SK2120998462
Predávajúci je platcom DPH /Dane z pridanej hodnoty/
(ďalej aj “Predávajúci”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim tovaru, alebo služieb
ponúkaného Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v
pozícii spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných
podmienok a príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej
legislatívy Slovenskej republiky najmä zákonov: Zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej
na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho v
platnom znení, Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších
predpisov, Zákon č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v platnom znení, Zákon
č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení, Zákon č. 250/2007 Z.z. o
ochrane spotrebiteľa v platnom znení.
1.1.1.Emailový kontakt a telefonický kontakt na Predávajúceho je:
Email: social@socialawardslovakia.sk
1.1.2.Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv a.i. je:
FAKT MEDIA, s. r. o.
Karpatské námestie 10/A, Bratislava, 831 06, Slovenská republika 1.2.Týmito
Všeobecnými obchodnými podmienkami sa upravujú právne vzťahy medzi
Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a Predávajúcim.
1.3.Pojem Internetový obchod je totožný s pojmom Elektronický obchod a s
pojmom Webové sídlo.
1.4.Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá
odoslala objednávku prostredníctvom elektronického objednávkového formulára
využitím webového sídla Predávajúceho, prípadne ďalšími diaľkovo-
komunikačnými prostriedkami.
1.5.Spotrebiteľom je Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, a ktorý pri uzatváraní
kúpnej zmluvy prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho, nekoná v rámci
predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
1.6.Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného
vzťahu vyplynúť) s Kupujúcimi, ktorí vystupujú v postavení právnických osôb, resp.
s fyzickými osobami– podnikateľmi, ktoré konajú v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti /Kupujúcimi, ktorí nevystupujú v postavení spotrebiteľa/ sa
vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
1.7.Zmluvou uzavretou na diaľku sa na účely týchto Všeobecných obchodných
podmienok rozumie zmluva medzi Predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutá a
uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej
komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Predávajúceho a spotrebiteľa, najmä
využitím webového sídla prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
1.8.Pojem Kúpna zmluva zahŕňa kúpnu zmluvu na hmotné produkty a zmluvu o
dodaní služby, v zmysle významu textu uvedeného v týchto Obchodných
podmienkach.
1.9.Produkty (ďalej aj „Veci“) sú tovary alebo služby, ktoré sú určené k predaju a
zároveň sú zverejnené na Webovom sídle Predávajúceho.
1.9.1.Pojem Produkty zahŕňa aj elektronický obsah nedodávaný na hmotnom
nosiči.
1.10.Predávajúci je súčasne prevádzkovateľom elektronického systému,
prostredníctvom ktorého prevádzkuje webové sídlo na doméne s názvom
www.socialawardslovakia.sk
1.11.Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany
spotrebiteľa je:
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
so sídlom v Bratislave pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 02/582 721 03
email: ba@soi.sk
webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-
staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi
1.12.Sťažnosti, alebo podnety Kupujúci môže taktiež adresovať aj priamo
Predávajúcemu na adresu uvedenú v bode 1.1.2. týchto VOP. Predávajúci zároveň
odporúča Kupujúcim, aby sťažnosti a podnety (z dôvodu urýchlenia vybavenia)
Predávajúcemu adresovali na emailovú adresu Predávajúceho:
social@socialawardslovakia.sk
Akákoľvek sťažnosť, alebo podnet bude Predávajúcim posúdená a vybavená do 10
pracovných dní od jej prijatia. Pričom o jej vybavení Predávajúci informuje
Kupujúceho rovnakou formou, akou Kupujúci sťažnosť, alebo podnet
Predávajúcemu doručil.
1.13.V zmysle §3, ods. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Z.z. Predávajúci informuje
spotrebiteľa, že neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku ktorým
sa Predávajúci zaviazal k ich dodržiavaniu, pričom kódexom správania sa rozumie
dohoda, alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú správanie Predávajúceho, ktorý sa
zaviazal dodržiavať tento kódex správania vo vzťahu k jednej alebo viacerým
osobitným obchodným praktikám, alebo obchodným odvetviam, ak tieto nie sú
ustanovené zákonom, alebo iným právnym predpisom alebo opatrením orgánu
verejnej správy, ktoré sa Predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa
môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie.
II. Objednávka produktu – uzatvorenie kúpnej zmluvy
2.1.Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho, je odoslanie
objednávky produktov Kupujúcim realizované prostredníctvom elektronického
objednávkového formulára, využitím webového sídla Predávajúceho, prípadne
ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.
2.2.K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a Predávajúcim dochádza
momentom doručenia potvrdenia o prijatí objednávky Kupujúcemu, ktorú Kupujúci
vytvoril v zmysle bodu 2.1. týchto VOP Predávajúcim (elektronicky na emailovú
adresu Kupujúceho, ktorú si zvolil Kupujúci v procese vytvárania objednávky).
2.3.Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká najmä splnením všetkých
záväzkov Predávajúceho a Kupujúceho.
2.3.1.Kúpna zmluva môže zaniknúť aj v iných právnym poriadkom Slovenskej
republiky vymedzených prípadoch, a to najmä dohodou zmluvných strán,
odstúpením od zmluvy zo strany spotrebiteľa a v obdobných prípadoch.
2.4.Predávajúci informuje Kupujúceho, že v prípade objednania produktov
Kupujúcim, je objednanie spojené s povinnosťou platby pre Kupujúceho, a to
formou platby akú si zvolil Kupujúci.
III. Kúpna cena a platobné podmienky
3.1.Cena tovarov a služieb objednávaných prostredníctvom Webového sídla
Predávajúceho (ďalej len „kúpna cena“) je uvedená samostatne pre každý produkt
a je platná v momente vytvorenia objednávky Kupujúcim.
3.2.Základným platidlom je mena euro.
3.3.Kúpna cena tovarov, alebo služieb uvedených na Webovom sídle
Predávajúceho je celková cena tovarov, alebo služieb vrátane všetkých daní,
pričom je zreteľne uvedená na Webovom sídle Predávajúceho.
3.3.1.V kúpnej cene tovarov, alebo služieb nie sú zahrnuté dopravné náklady, ani
iné náklady súvisiace s dodaním produktov
IV. Spôsoby platby
4.1. Za tovar a služby na Webovom sídle Predávajúceho môžete platiť týmito
spôsobmi:
4.1.2.platba bankovou kartou prostredníctvom platobnej brány
V. Dodanie produktov
5.1.1.V prípade ak si Kupujúci zvolil ako formu platby za objednávku inú formu
platby ako platba dobierkou, Predávajúci je povinný splniť objednávku a dodať
Kupujúcemu tovary alebo služby v lehote najneskôr do 30 dní odo dňa uzatvorenia
kúpnej zmluvy v zmysle bodu 2.2. a násl. týchto VOP a zaplatenia celkovej ceny
objednávky Predávajúcemu. V prípade ak boli splnené obe podmienky uvedené v
bode 5.1.1. týchto VOP (tzn. ak došlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy a k úhrade
celkovej ceny objednávky Predávajúcemu), Predávajúci je povinný dodať
Kupujúcemu tovary alebo služby v lehote najneskôr do 30 dní odo dňa splnenia
oboch týchto podmienok.
Zvyčajná lehota kedy Predávajúci expeduje tovary alebo služby je 5 dní odo dňa
uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo 5 dní odo dňa zaplatenia celkovej ceny
objednávky Predávajúcemu.
5.2.Miestom dodania objednaného produktu je adresa uvedená Kupujúcim v
objednávke.
5.3.Dodanie produktu Predávajúci uskutoční vlastnými prostriedkami k rukám
Kupujúceho (alebo Kupujúcim splnomocnenej osobe na prevzatie produktu), alebo
prostredníctvom tretích osôb (prepravných a zásielkových spoločností).
5.4.Dodanie produktu je uskutočnené jeho prevzatím Kupujúcim (alebo Kupujúcim
splnomocnenej osobe na prevzatie produktu).
5.5.Predávajúci môže zaslať tovar ktorý je okamžite dostupný Kupujúcemu a
zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v lehote, ktorá je v súlade s lehotou
doručenia podľa týchto VOP, avšak len za predpokladu, že Kupujúcemu týmto
konaním Predávajúceho nevzniknú žiadne dodatočné náklady, a len v prípade ak
stým Kupujúci súhlasí.
5.6.Predávajúci je povinný dodať produkty Kupujúcemu v objednanom množstve a
kvalite spolu s daňovými dokladmi, ktoré sa vzťahujú k objednávke, a inými
dokladmi, ak existujú a sú typické pre dané produkty prípadne služby.
VI. Prevzatie produktu
6.1.Nebezpečenstvo poškodenia produktu a zodpovednosť za škodu na produkte
prechádza na Kupujúceho až jeho riadnym prevzatím, pričom nezáleží na tom, či
Kupujúci prevezme produkt osobne alebo prostredníctvom poverenej /
splnomocnenej tretej osoby. Predávajúci Kupujúcemu odporúča aby si pri preberaní
objednávky skontroloval preberanú objednávku.
6.2.Vlastnícke právo ku produktom prechádza na Kupujúceho ich riadnym
prevzatím.
6.2.1.Kupujúci má okrem iného právo neprevziať dodaný produkt od dopravcu,
najmä pokiaľ je dodaná vec iného typu alebo v týchto prípadoch /uvedený výpočet
je len demonštratívny, a nedotýka sa ďalších práv Kupujúceho neprevziať dodaný
produkt/:
a) dodania produktu/produktov, ktoré sú v rozpore s uzavretou kúpnou zmluvou
b) dodania produktu/produktov, ktoré sú v poškodenom obale alebo,
c) dodania produktu/produktov, ktoré sú bez príslušných dokladov.
6.2.2.Pokiaľ dôjde k dodaniu produktu/produktov Kupujúcemu podľa bodu 6.2.1
týchto VOP, má Kupujúci okrem iného právo na to, aby mu Predávajúci bezplatne a
bez zbytočného odkladu dodal vec v súlade s dohodnutými podmienkami v kúpnej
zmluve, a to buď výmenou produktu / produktov alebo ich opravou. Ak nie je takýto
postup možný, má právo Kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy
odstúpiť.
6.3.Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie ceny objednávky od
Kupujúceho za dodaný tovar.
VII. Odstúpenie Kupujúceho od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu
7.1.Ak Predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve
odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Z. z., spotrebiteľ
je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, alebo
od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho do 14 dní odo
dňa:
a) prevzatia tovaru podľa bodu 8.1.1. týchto VOP v prípade zmlúv, predmetom
ktorých je predaj tovaru,
b) uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo
c) uzavretia zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na
hmotnom nosiči.
7.1.1.Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ
alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti
objednaného tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene,
okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia
posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia
prvého dodaného tovaru.
7.1.2.Ak Predávajúci poskytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h),
zák. č. 102/2014 Z.z. v platnom znení až dodatočne, najneskôr však do 12
mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 8.1. a
násl. týchto VOP, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa,
keď Predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť.
7.1.3.Ak Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h)
zák. č. 102/2014 Z.z. v platnom znení ani v dodatočnej lehote v zmysle bodu 8.1.2.
týchto VOP, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch
odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 8.1. a násl.
týchto VOP
7.1.4.Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj
pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
7.2.Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy
zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej
Predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak Predávajúci navrhne, že si tovar
vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej
vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v
posledný deň lehoty. (§10 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z.).
7.3.Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, odstúpenie od kúpnej zmluvy
oznámiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty Predávajúcemu. Lehota na
odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od
zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu
Predávajúceho, ktorá je:
FAKT MEDIA s.r.o, Karpatské námestie 10/A, 83106, Bratislava, Slovenská
republika
Toto právo môže spotrebiteľ uplatniť aj v ktorejkoľvek prevádzkarni Predávajúceho.
7.4.Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v
listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva
uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí
akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu
odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“).
7.4.1.Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková
zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil. Od spotrebiteľa nie je
možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením
doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v § 9 ods. 3 a § 10
ods. 3 zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení a ceny za službu, ak je predmetom
zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.
7.5.Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom
poskytnuté plnenia. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré
vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec
zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ
nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si Predávajúci nesplnil informačnú
povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h).
Zákona č. 102/2014 Z. z.
7.6.Spotrebiteľ môže k odstúpeniu od zmluvy bez uvedenia dôvodu využiť formulár
odstúpenia od kúpnej zmluvy. Uvedený formulár je voľne prístupný na Webovom
sídle Predávajúceho.
7.7.Ak spotrebiteľ od zmluvy odstúpi v zmysle zákona č.102/2014 Z.z., znáša
náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014
Z.z., a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru,
ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty, To
neplatí, ak Predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil
povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i). zákona č. 102/2014 Z.z.
7.8.Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa
doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby,
ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov
na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté
ustanovenie § 8 ods. 5. Zákona č. 102/2014 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa pri
predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku
alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a o zmene
a doplnení niektorých zákonov
7.9.V zmysle § 9 ods. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení., Predávajúci nie
je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil
iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný
Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na
doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob
doručenia ponúkaný Predávajúcim.
7.10.Zásielky poslané v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy ako dobierka nebudú
zo strany Predávajúceho prevzaté. Kupujúcim odporúčame zasielať zásielky
doporučene, alebo obdobnou formou bez uvedenia sumy dobierky.
7.11.Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru
Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. To
neplatí, ak Predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil
povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i). Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru
alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov
7.12.Okrem povinností uvedených v odsekoch 1, 3 až 5 a § 9 ods. 3 Zákona č.
102/2014 Z. z. uplatnenie práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy nesmie mať za
následok vznik ďalších nákladov ani iných povinností pre spotrebiteľa.
7.13.Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú
vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.
Konkrétne:
a)poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom
spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto
súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak
došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b)predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na
finančnom trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť
počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c)predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru
vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
d)predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
e)predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu
ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po
dodaní porušený,
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní
neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g)predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia
zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena
závisí od pohybu cien na trhu, ktoré Predávajúci nemôže ovplyvniť,
h)vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal
Predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je
predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo
údržby, ak boli uzavreté počas návštevy Predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ
si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
i)predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových
záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak
spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j)predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a
predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
k)poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru,
nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb
súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa Predávajúci
zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
l)poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho
poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že
bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie
od zmluvy.
7.14.V prípade odstúpenia od zmluvy Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi
finančné prostriedky rovnakou formou, akou ich od spotrebiteľa obdržal. Meniť
formu vrátenia finančných prostriedkov spotrebiteľovi, je možné len na základe
súhlasu spotrebiteľa.
7.15.Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, Predávajúci nie je
povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa § 9 odseku 1 zákona č. 102/2014. Z.z.
pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie
tovaru späť Predávajúcemu, ibaže Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne
osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
7.16.Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách a pred začatím poskytovania
služieb udelil výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 zákona č. 102/2014. Z.z. v platnom
znení, spotrebiteľ je povinný uhradiť Predávajúcemu iba cenu za skutočne
poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Cena za
skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny
dohodnutej v zmluve. Ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená, cena
za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého
plnenia.
7.17.Spotrebiteľ nie je povinný platiť za
7.17.1.Služby poskytnuté počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy bez
ohľadu na rozsah poskytnutého plnenia, ak:
7.17.1.1.Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h)
alebo písm. j), Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení
7.17.1.2.Spotrebiteľ neudelil Predávajúcemu výslovný súhlas so začatím
poskytovania služby podľa § 4 ods. 6, Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení
7.17.2.Úplne alebo čiastočne poskytnutý elektronický obsah, ktorý nie je dodávaný
na hmotnom nosiči, ak:
7.17.2.1.Spotrebiteľ neudelil Predávajúcemu výslovný súhlas so začatím
poskytovania elektronického obsahu podľa § 4 ods. 8, Zákona č. 102/2014 Z. z. v
platnom znení
7.17.2.2.Spotrebiteľ nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu
podľa prvého bodu stráca právo na odstúpenie od zmluvy, alebo
7.17.2.3.Predávajúci neposkytol spotrebiteľovi potvrdenie v súlade s § 6 ods. 1
alebo ods. 2 písm. b). Zákona č. 102/2014 Z. z. v platnom znení
7.18.Ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
Predávajúceho bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a
vzhľadom na jeho povahu nie je možné tovar odoslať späť Predávajúcemu poštou,
Predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na svoje náklady v lehote
podľa §9 ods. 1. zákona č. 102/2014. Z.z., v platnom znení
7.19.Predávajúci poučuje Kupujúceho, že ak sa má na základe zmluvy o službách
začať poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy alebo ak
Kupujúci o poskytovanie služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy
požiada:
7.19.1.Kupujúci udelením súhlasu so začatím poskytovania služby pred uplynutím
lehoty na odstúpenie od zmluvy stráca po úplnom poskytnutí služby právo na
odstúpenie od zmluvy.
7.19.2.Predávajúci musí disponovať výslovným súhlasom Kupujúceho so začatím
poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a vyhlásenie o
tom, že spotrebiteľ bol riadne poučený podľa bodu 8.19.1 týchto VOP.
IX. Záverečné ustanovenia
9.1.Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných
podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných
podmienok je splnená jeho umiestnením na Webovom sídle Predávajúceho. V
prípade zmeny vo Všeobecných obchodných podmienkach, vzťah medzi
Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi podľa Všeobecných obchodných podmienok
platných a účinných pri uzatvorení Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do momentu jej
zániku.
9.2.Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného
vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa
týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti
/spotrebiteľmi/, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č.40/1964 Zb.
Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä
zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytnutí
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov Predávajúceho a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa.
9.3.Tieto Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť
Reklamačného poriadku a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov tohto
Webového sídla. Dokumenty – Reklamačný poriadok a Zásady a poučenia o
ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú zverejnené na doméne
Webového sídla Predávajúceho.
9.4.Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich
zverejnením na Webovom sídle Predávajúceho 23.05.2023